تعمیرات تخصصی

تعمیرات ماشین های اداری شارژ کارتریج اچ پی کانن اپسون پاناسونیک سامسونگ لکسمارک شارپ

تعمیرات تخصصی

تعمیرات ماشین های اداری شارژ کارتریج اچ پی کانن اپسون پاناسونیک سامسونگ لکسمارک شارپ

اشنایی با پرینتر HP Officejet Pro X576dw

مزایا HP Officejet Pro X576dw 

HP Officejet Pro X576dw از آخرین و بهترین هد پرینت شرکت اچ پی استفده می کند که باعث می شود سرعت و کیفیت چاپ بهبود محسوسی داشته باشد. همچنین قابلیت های شبکه این پرینتر به کاربران امکان استفاده از چاپ از طریق cloud، چاپ از راه دور و نصب برنامه بر روی پرینتر از طریق صفحه نمایش لمسی و رنگی 4.3 اینچی را می دهد.       

 معایب HP Officejet Pro X576dw

در دفاتر کاری کوچک کاربران به دنبال امکانات اضافی در پرینتر ها می گردند، منتها این پرینتر این انتظارات نظیر داشتن دستگاه منگنه زن یا امکانات مدیریت کاغذ را برآورده نخواهد کرد.

 نتیجه کلی

پرینتر Officejet Pro x576 امکانات بسیار جالبی را که مختص خود اچ پی می باشند مانند: هد جدید شرکت اچ پی که سرعت پرینترهای لیزری را  دارد و همچنین کیفیت چاپ تصویر یک پرینتر جوهر افشان را برای شما فراهم می کند، که این پرینتر را برای دفاتر کاری کوچک مناسب می کند.


نمای داخلی دستگاه

معرفی

پرینتر چندکاره جوهر افشان HP Officejet  Pro X576dw در مقابل این نظریه قرار می گیرد، که برای شرکت های کوچک پرینترهای لیزری با سرعت چاپ بالا و توانایی چاپ متن با کیفیت خوب و مقرون به صرفه، مناسب می باشند. فن آوری جدید اچ پی این نگرانی را در این موارد برطرف خواهد کرد. این پرینتر از تمامی امکانات جدید دستگاه های سری X  اچ پی بهره مند است، همچنین از یک هد ثابت به جای سیستم موتور و تسمه قدیمی استفاده می کند.

ز محاسن این فن آوری جدید سرعت آن است که با پرینترهای لیزری برابری می کند و همچنین چاپ رنگی با کیفیت بالای پرینتر های جوهر افشان و مقرون به صرفه بودن آن می توان اشاره کرد. اچ پی مدل X576 را در گروه پرینتر های نسل جدید خود قرار داده، که صفحه نمایش بزرگ رنگی و لمسی آن برای کار با امکاناتی نظیر سرویس چاپ از راه دور، ePrint، چاپ از طریق google cloud و همچنین سرویس ePrintService اچ پی، بسیار مناسب می باشد.

 


 

طراحی و مشخصات

پرینتر HP X576dw مدل برتر سری X شرکت اچ پی می باشد، که البته از سایز این دستگاه هم مشخص است. ابعاد این پرینتر آن را هم رده پرینتر های بزرگ لیزی قرار می دهد، ولی با کمال تعجب به علت وجود دو دستگیره در زیر اسکنر آن کاملا قابل حمل و خوشبار می باشد. این پرینتر جز کلاس دستگاه های حرفه ای تقسیم بندی می شود پس طبیعی است که X576dw دو مخزن جدا برای ورودی کاغذ داشته باشد.



در رابطه  با مدیریت ورودی کاغذ، شما سه انتخاب برای دسترسی به کاغذ مورد نظر خواهید داشت: مخزن ورودی اصلی در پایین دستگاه با گنجایش 500 برگ کاغذ، یک مخزن کاغذ اتوماتیک برای کپی و اسکن با گنجایش 50 برگ و مخزن چند منظوره که سمت چپ دستگاه با گنجایش 50 برگ وجود دارند.

اگر شما احساس نیاز بیشتری علاوه بر این سه مخزن می کنید، شما می توانید یک مخزن اضافی با گنجایش 500 برگ در زیر مخزن پایینی دستگاه اضافه کنید که البته باعث افزایش وزن و ابعاد دستگاه می شود.

همچنین مخزنی با گنجایش 300 برگ در وسط دستگاه وجود دارد، که برگه ها بعد از انجام عملیات چاپ در آن قرار می گرند، البته شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که ظرفیت چاپ ماهانه این پرینتر 65000 برگ می باشد. این تعداد زیادی محسوب می شود که برای دفاتر کاری کوچک یا نظایر آن کاملا مناسب است.

این پرینتر مجهز به یک داپلکسر می باشد، که با پشت و رو کردن اتوماتیک کاغذ و چاپ در هر دو سمت کاغذ باعث صرفه جویی در مصرف کاغذ می شود. در سمت چپ دستگاه یک پنل بزرگ وجود دارد که در صورت گیر کردن کاغذ دسترسیبه مسیر کاغذ سریع و آسان می باشد. همچنین ثابت بودن هد جدید شرکت اچ پی که 8.5 اینچ پهنا دارد، باعث می شود که برای انجام عملیات چاپ کاغذ حرکت می کند نه هد، پس سرعت چاپ بالاتر و کیفبت نهایی آن بهتر می باشد.



بطور کلی دستگاه های سری X شرکت HP دارای امکانات نرم افزاری منحصر به فردی می باشد

در این چاپگر ها سرعت چاپ به مراتب از انواع لیزری نیز بیشتر است و در طبقه چاپگر های گروه اداری و خانگی می توان از سرعت بسیار بهتری برخوردار شد، البته رنگی بودن چاپ در این سرعت را نباید فراموش کرد. 
در این چاپگر ها از جوهر Pigment استفاده شده است، جوهر پیگمنت دارای ذرات جامد با قطر بزرگتری نسبت به دای ( dye ) می باشد، این ذرات جامد باعث می شود سطح چاپ با پوشش بهتری همراه شود، همچنین با قرار گرفتن جوهر در روی کاغذ، یعنی لایه اولیه آن، شمایلی شبیه به چاپ لیزری ایجاد می شود، یعنی از حیث پوشش و شمایل چاپ بهتر از نوع دای می باشد، چاپ با جوهر پیگمنت به مراتب ماندگاری رنگ و چاپ را چندین برابر می کند و عکس های چاپ شده با این جوهر حتی بعد از 80 سال دچار رنگ پریدگی و تغییر رنگ نمی شوند. جوهر های پیگمنت دارای ذرات خیلی ریز به تعداد 100 عدد در هر دایره به قطر 1 نانومتر ( 1x10-9 )  می باشند، این ذرات با قرار گرفتن در سطح کاغذ باعث بهتر شدن پوشش چاپ و اطلاحا پر رنگ تر شدن آن می شوند، بدین ترتیب چاپ با جوهر های پیگمنت روی کاغذ های معمولی حالت بهتر و کنتراست بیشتری دارد، در این صورت برتری جوهر های های پیگمنت نسبت به نوع دای روی کاغذ های معمولی مشخص می شود، رنگ دانه ها در جوهر های دای بصورت حلال در محلول آب هستند، این محلول زمان قرارگرفتن روی سطح کاغذ های معمولی به لایه های زیرین کاغذ حرکت کرده و چاپ کدر می شود، همچنین لبه های چاپ مخصوصا در حالت متن، کاملا صاف و واضح نیست. البته نباید فراموش کرد که جلوه رنگی جوهره ای دای روی کاغذ های گلاسه که جوهر را روی سطح نگه می دارد از نوع پیگمنت بیشتر است.

مزایای جوهر های پیگمت:
پوشش بهتر روی کاغذ های معمولی و کنتراست بالا تر ( نزدیکی به چاپ لیزری)
ماندگاری بالا 
ضد آب روی کاغذ های معمولی
مقاوم در برابر روشنایی شدید

یکی دیگر از معایب جوهره های دای ضد آب نبودن آنهاست، هر چند چاپ کردن روی کاغذ های ضد آب این مشکل را رفع می کند ولی با توجه به رایج بودن کاغذ های معمولی در بیشتر چاپ ها و بیشتر کارها، پاک شدن و لکه لکه شدن چاپ در اثر تماس با آب، نکته ای هست که نمی توان آن را نادیده گرفت؛ از این رو در کارهای اداری چاپ با جوهر پیگمنت به مراتب بهتر است.

چاپگر های سری x شرکت hp برای استفاده از جوهره ای پیگمت از طراحی و تکنولوژی منحصر به فردی استفاده می کند. این چاپگر ها دارای هدی به اندازه عرض کاغذ می باشند و دیگر به صورت حرکت به چپ و راست عمل چاپ را انجام نمی دهند.در یک حرکت کاغذ و عبور از زیر هد عمل چاپ روی آن انجام می شود. این سیستم در کنار استفاده از جوهر پیگمنت دارای چالش هایی می باشد. مشکلات بوجود آمده به شرح زیر است:

1. گرفتگی نازل ها به دلیل باز بودن آنها طی مدتی که پرینتر درحال کار است
چاپگر های جوهر افشان زمانی که دستگاه در حال چاپ نمی باشد برای جلوگیری از تبخیر آب جوهر و بالارفتن غلظت و در آخر گرفتگی نازل ها، نازل ها را می بندند، زمانی که دستگاه درحال کار است، دریچه های نازل ها باز است، در زمانی به اندازه 2 ثانیه اگر جوهر از درون نازل ها خارج نشود، نازل ها دچار گرفتگی می شود، این اتفاق وقتی که دستگاه در حال چاپ پشت سر هم می باشد بیشتر رخ می دهد زیرا زمان بین خارج شدن کاغذ فعلی و وارد شدن کاغذ بعدی نازل ها باز هستند، همچنین تمام نازل ها ممکن است در انجام چاپ درگیر نباشند، ماندن جوهر درون آنها باعث گرفتگی شده و در چاپ خطوط سفیدی ایجاد می شود.

2. کاهش توان و عمر هد طی کارکرد های طولانی

شرکت HP با طراحی یک سیستم پیش رفته برای هد سعی در بالا بردن عمر کارکرد آن نموده است، همچنین با ایجاد تغییراتی در ساختار جوهر پیگمنت تلاش کرده که معایب گرفتی نازل ها را رفع کند،  جوهری مخصوص سری x  شرکت hp از فرمولی استفاده کرده است، که در زمانی نازل ها باز هستند و جوهر از درون آنها خارج نمی شود، یک لایه شبیه نوار فیلم روی سطح محدب جوهر ایجاد شده و سرعت تبخیر آب را تا حد زیادی کم می کند، این لایه در اثر حرکت ذراتی درون جوهر به سطح آن می باشد،
سیستم SOP : 
این کلمه مخفف جمله Spit-on-Page می باشد، بدین معنی که در زمان بیکار بودن نازل های باز، وقتی این زمان ولانی شود، چاپگر با ایزوله کردن جوهر درون آن و پرتاب آن به سمت کاغذ، جوهر درون نازل را تازه سازی می کند، جوهر قرار گرفته روی کاغذ به نحوی نامرئی است.

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد