تعمیرات تخصصی

تعمیرات ماشین های اداری شارژ کارتریج اچ پی کانن اپسون پاناسونیک سامسونگ لکسمارک شارپ

تعمیرات تخصصی

تعمیرات ماشین های اداری شارژ کارتریج اچ پی کانن اپسون پاناسونیک سامسونگ لکسمارک شارپ

اخبار پرینترهای سه بعدی

همه می دانیم که چاپگرهای سه بعدی به سرعت در حال نفوذ در صنایع مختلف هستند

مایکروسافتِ در حال تغییر که چندی قبل برای پیشی گرفتن از رقبا، پشتیبانی بومی از پرینترهای سه بعدی را به API ویندوز ۸.۱ آورد، امروز در تکمیل برنامه خود خبر از عرضه نرم افزاری برای این نوع پرینترها داد.

این اپلیکیشن که به گفته مایکروسافت برای تازه کارها ساخته شده تا بتوانند ایده های خود را به راحتی عملی کنند 3D Builder نام دارد و کاتالوگی از طراح های پیش آماده در آن قرار گرفته تا کار برای هر کسی ساده شود.

به خصوص کاربران کنجکاوی که دانش چندانی هم در زمینه CAD ندارند می توانند اشیای مورد نظرشان را تنظیم و ترکیب کنند؛ حتی کاربران حرفه ای هم که به ابزارهای پیشرفته CAD تسلط دارند می توانند طرح های پیچیده خود را در نرم افزار وارد (Import) کرده و از آن به خوبی استفاده کنند.

هر چند هنوز پرینترهای سه بعدی عمومیت نیافته اند و در هر مغازه ای پیدا نمی شوند اما این روند سریع، حکایت از آینده درخشانی برای چاپ سه بعدی و دستگاه ها و نرم افزارهای مربوط به آن دارد.


فرض کنید که در حین بازی با یک کنسول قدیمی، کنترلر دستگاه دچار مشکل می شود. راه چاره چیست؟ احتمالاً در آینده ای نزدیک شما می توانید یکی جدیدش را در خانه چاپ کنید.


شرکت نوپای کارتیزیَن (.Cartesian Co) بر روی پرینتری با نام EX1 کار کرده که می تواند مدارات الکترونیکی را بر روی کاغذ، پلاستیک یا پارچه چاپ کند. این ویژگی EX1 سبب شده این دستگاه به ابزاری مناسب جهت خلق بوردهای الکترونیکی گجت های پوشیدنی تبدیل شود.


توسط این دستگاه، علاقه مندان خواهند توانست بدون نیاز به ساخت بوردهای PCB با دست یا ارسال سفارش به شرکت های متخصص ساخت بوردهای الکترونیکی، به سادگی هر چه تمام تر بوردهای مورد نظر خود را درست مثل چاپ یک طرح گرافیکی با پرینتر معمولی، ایجاد کنند. چاپ با نرم افزار این پرینتر، آسان تر از حد تصور است. تنها با وارد کردن عکس یک مدار به داخل نرم افزار و انتخاب گزینه پرینت از منوی فایل، مدار مورد نظر بر روی سطح دلخواه ما نقش می بندد.

پرینتر سه بعدی EX1 از دو کارتریج بهره می برد. هر کدام از این کارتریج ها با یک ماده شیمیایی پر شده اند. پرینتر، لایه هایی از مواد این دو کارتریج را روی هم می ریزد تا در نهایت نوارهای باریکی از نانو ذرات رسانای سیلور بر روی سطح بورد شکل بگیرد. در این فرایند تنها به میزان معینی از این مواد شیمیایی استفاده می شود، بنابراین نه هدر رفتی وجود خواهد داشت و نه پس مانده خطرناکی که نگرانی ایجاد کند.


این پرینتر سه بعدی برای افراد خلاق و نوآور و همچنین کسب و کارهای کوچک فعال در زمینه ساخت بردهای الکترونیکی بسیار مناسب خواهد بود. به احتمال زیاد این محصول در جولای 2014 به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. ویدیوی زیر را از دست ندهید.






مهندسان توانستند اولین اسلحه واقعی تمام فلزی را با چاپ سه بعدی خلق کنند

چند ماه پیش از اولین اسلحه ای خبر دادیم که کاملاً با چاپ سه بعدی ساخته شده بود. این اسلحه لیبِرِیتور(Liberator) نام داشت و همه اجزای تشکیل دهنده اش از جنس پلاستیک بود. اما این بار صحبت از یک اسلحه کاملاً واقعی است. تمام اجزای فلزی این اسلحه، توسط چاپ سه بعدی، و به روش تف جوشی لیزری و شکل دادن پودر فلزات ساخته شده. این اسلحه که یک کپی از سلاح کمری 1911 است، درست مانند یک اسلحه نیمه اتوماتیک شلیک می کند.


این اسلحه توسط شرکت سالید کانسِپتس (Solid Concepts) به صورت کاملاً قانونی ساخته شده. این شرکت در ابتدا یک مدل سه بعدی از سلاح کمری 1911 تهیه کرد، سپس طی مکانیزمی به کمک لیزر، پودر فلز را حرارت داد تا گداخته شود، در نهایت پس از حذف یک سری مواد زائد از روی قطعات، به محصول نهایی خود رسید.

مک گوان، یکی از مدیران ارشد این شرکت، در این باره گفته: «ما اقدام به ساخت این اسلحه کرده ایم تا ثابت کنیم فناوری تف جوشی لیزری بر روی فلزات امکان پذیر است... ما با ساخت این اسلحه، از لیبِرِیتور فاصله زیادی گرفته ایم. پرینت سه بعدی دیگر تنها یک سرگرمی نیست». به نظر او سازندگان اسلحه به زودی از این فناوری، به ویژه، برای ساخت قطعات پیچیده و یا سفارشی اسلحه ها، استقبال خواهند کرد.

این چاپگرهای حرفه ای در حال حاضر 500 هزار دلار قیمت دارند، و به طور حتم در آینده نزدیک مورد توجه بسیاری از کارخانجات اسلحه سازی قرار می گیرند. به نظر می رسد سرعت پیشرفت فناوری چاپ سه بعدی برق آسا است، رسیدن از اسلحه پلاستیکی با ظاهری شبیه اسباب بازی، به این اسلحه واقعی و فلزی، آن هم در عرض چند ماه، جدی بودن این صنعت نو را نشان می دهد.





طراحان حالا می توانند ایده هایشان را خیلی سریع تر در واقعیت ببینید چرا که این پرینتر سه بعدی می تواند طرح های کامپیوتری شما را به صورت یک نمونه واقعی با دقت بسیار بالا پرینت کند. پرینترهای سه بعدی فناوری است که با سرعت زیاد در حال پیشرفت است و این پرینتر Objet260 یکی از نخستین نمونه های تجاری محسوب می شود که پیش بینی می شود توسط شرکت ها و موسسات تحقیقاتی خریداری بشود. ‏

این پرینتر سه بعدی محصول شرکت Connex است و می تواند برای پرینت از چند نوع ماده مختلف استفاده کند. حالا اگر مهندس یا طراح باشید می توانید طرح های سه بعدی تان را به صورت مدل واقعی پرینت کنید. مثلا این عینک حاصل پرینت سه بعدی این دستگاه است. بله این دستگاه می تواند لایه های شفاف (برای شیشه عینک) را هم ایجاد کند. اما موضوع در همینجا خلاصه نمی شود. ‏در ویدیوی تبلیغاتی این پرینتر می بینید که چه کارهای فوق العاده ای می توان با آن انجام داد و چقدر دقت اش بالا است. به گونه ای که اشیا پیچیده را هم می توانید با آن پرینت کنید. برای مثال یک فلوت را طراحی و پرینت کنید طوری که واقعا مانند یک فلوت واقعی کار کند! ‏

هنوز قیمت نهایی و زمان ارایه این محصول اعلام نشده اما می توانید بروشورها و اطلاعات فنی را در سایت شرکت سازنده پیدا کنید. ‏

اگر کمی صبر کنید تا چند سال دیگر پرینترهای سه بعدی هم یکی از لوازم خانگی مرسوم می شوند و با آن می توانید انواع لوازم را خودتان بسازید یا کیک های زیبا پرینت کنید. در ادامه مطلب می توانید نمونه های بیشتری از کارهای این پرینتر را ببینید اما اگر به یوتیوب دسترسی دارید توصیه می کنم حتما ‏ ویدیوی معرفی ‏ Objet260 را ببینید تا متوجه بشوید که با چه انقلابی روبرو هستید. ‏